Na czym polega malowanie proszkowe felg

Posiadanie felg aluminiowych ma swoje wady i zalety. Korzyścią jest bez wątpienia dużo bardziej atrakcyjny wygląd auta i prestiż – wszakże samochód na aluminiowych felgach wygląda dostojniej i drożej od tego, na którym są plastikowe kołpaki. Drugą stroną medalu są większe wymagania, jeżeli chodzi o pielęgnację i konserwację. O ile plastikowe kołpaki można po prostu wymienić na nowe za kilkanaście lub kilkadziesiąt złotych, to felgi aluminiowe nawet nie ocierają się o ten przedział cenowy. Owszem, można kupić felgi z drugiej ręki, tylko czasami wymagają one renowacji. Rozwiązaniem tego dylematu jest proszkowanie malowanie felg. Na czym polega i czy należy się bać tej metody?

Malowanie proszkowe felg krok po kroku

Malowanie proszkowe felg aluminiowych i stalowych jest jedną z najnowocześniejszych metod nadania im drugiego życia. Przede wszystkim nie musisz obawiać się zostawiania kół lub całego auta na długie dni w lakierni. Cały proces malowania trwa przeważnie około jeden dzień. Proces lakierowania proszkowego felg rozpoczyna się od ich dokładnej oceny pod kątem uszkodzeń.

Następnie są one dokładnie oczyszczane metodą piaskową, aż dotrze się do pierwotnej struktury i niejako rdzenia. Aby zapobiec pojawieniu się na korozji, felga jest dokładnie osuszana. Po przygotowaniu tarcze pokrywa się lakierem proszkowym metodą natrysku elektrokinetycznego lub elektrostatycznego. Lakier nakłada się pistoletem cząsteczkowym.

Następnie felgi umieszczane są w specjalnym piecu, którego temperatura wynosi ok 210°C. Tutaj zachodzą dwa ważne procesy. Pierwszym jest rozpuszczenie lakieru. Dzięki temu procesowi rozkłada się on równomiernie na powierzchni felgi, dzięki czemu powstaje gładka powierzchnia pozbawiona zacieków, załamań i innych niedoskonałości – felga wygląda jak wyprodukowana fabrycznie. Następnym etapem jest utwardzenie, które daje bardzo dużą odporność na czynniki zewnętrzne.

Malowanie proszkowe felg – długotrwałe efekty

Po malowaniu proszkowym felg stalowych lub aluminiowych efekt wizualny można porównać do zakupu nowych kół – idealnie gładka struktura i zabezpieczenie przed korozją, wilgocią, a nawet bardzo wysokimi temperaturami (nawet 100°C). Bardzo dużo osób podejmuje się malowania felg na własną rękę. Owszem, możesz to zrobić sprayem za kilkanaście złotych. Na pewno będzie to dobra metoda na zamaskowanie drobnych zarysowań czy odprysków.

Jeżeli jednak chcesz w sposób trwały zrekonstruować swoje felgi, to malowanie proszkowe będzie najbardziej racjonalnym wyborem. Większość sprzedawców aut nie decyduje się na taki krok, ponieważ wiąże się to z dodatkowymi kosztami. Niestety, po roku felga znów wygląda nieestetycznie, a do tego ubytki czy ogniska utleniania aluminium mogą się powiększać.
Odpowiednie zabezpieczenie każdego elementu samochodu jest podstawą jego sprawności i dobrego wyglądu. Skupiając się na karoserii, nie powinno się również pomijać kół. To one wbrew pozorom „obrywają” najwięcej, dlatego warto w nie zainwestować.